lördag 24 mars 2012

Vår-lördag

En lördag som började lite segt. Var på en otroligt trevlig middag hos goda grannar i går kväll. Sviterna satt i huvudet, svårt att förstå? Ja de berodde inte på maten, utan kanske drycken - vad vet jag. Men det var det värt. Maken började spika plåttak över vedskjulet. Jättefint blev det.

Själv tog jag tag i lite förberedelser inför kvällens handbolls-bankett. Litet tal ska väl hållas och några ska hyllas lite extra. På min inbjudan står det att klädsel: Naken. Tror inte att någon vill att jag kommer i bara mässingen. Men det ska skojas på det temat, det lovar jag. Jag har varit nere i staden och inhandlat lite små saker till dessa underbara ledare som finns i föreningen. Jag tog också ett eget beslut - att införskaffa mig en mascara. Ni som kommer mig vet att jag sällan använder smink. Men ikväll ska nunan få sig en omgång. Men att en mascara kostar 315:-, oj så dyrt. Om man nu köper en vart tredje år så är ju inte kostnaden så stor.

Jag tror jag måste ta en tupplur i eftermiddag för att orka med festligheterna. Det är så skönt att slappa lite innan man gör sig redo. Samtidigt är det svårt att gå in och ta sig den tiden nu när vädret är så fint. Ska försöka plantera min julrosor som jag köpte på rea efter jul. En har nog dött och den andra fått ohyra. Den ska bekämpas och sedan sker plantering.

Goda vänner och läsare - ta hand om er, kramas och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar