måndag 26 mars 2012

Utomhus

har helgen spenderats. I lördags var det även fest, med MHK. En mycket trevlig tillställning med alla härliga, unga handbollsspelare, ledare och sponsorer. En riktigt trevlig fest full av förväntningar inför kommande säsong.

Huvudet var litet slitet när man slog upp de blå i går morse. Dels en förlorad timma och sedan lite blandning av dryck under kväll gjorde att man mådde som man förtjänade. Men ut skulle vi. Att elda åt grannen var ett uppdrag. Och vi eldade med besked. Värmen svepte bort håret hos både maken och mig. Riktigt otäckt när det hände och så vi ser ut. Mitt vänstra ögonbryn borta, hårfästet är högre upp och riktig stubb utmed hela pannan. Inte roligt, men som tur är så växer ju hår ganska fort. Och friska luften tillsammans med hårt arbete gjorde att vi var ganska trötta i går kväll.

Idag har jag startat en ny del i mitt liv. Mer motion står på schemat. 1 timmas promenad tillsammans med härlig granne är avklarat så här på morgonkvisten. Oj vad skönt det var. I morgon går vi igen.

Nu ska jag försöka göra lite nytta framför datorn och därefter ska jag iväg på en begravning i min födelseort Sommen. En god vän till vår familj har fått komma till ro. Min syster och jag ska fara dit för att ta ett sista farväl.

Nu alla mina läsare - ha en skön dag!!!!

3 kommentarer:

  1. Fy så otäckt med elden, tur att det inte var värre. Det kunde ju ha gått riktigt riktigt illa.
    Kram//Britt

    SvaraRadera
  2. Ja, då hade Du kanske gått igen - precis som Du ska göra imorgon igen........och på onsdag och på torsdag och på fredag........ja jisses vilken igengångare!

    SvaraRadera
  3. Oj vad kul, det är klart att jag går igen!!!! Kanske även när jag lagt ner huvudet för sista gången, då kommer jag att gå igen! Kram till er som kommenterar!!!!

    SvaraRadera