onsdag 14 mars 2012

Mitt i veckan - igen

Vad fort det går. Nu är det redan onsdag, och 2 arbetsdagar kvar på Holmen. Förutom det jag ska jobba framöver förstås. Men 2 dagar på anställningen. Snart gör bloggen själ för sitt namn - jobbsökarvardag.

Hittade ett jobb idag att söka. När ni får reda på var det (avslöjas inte nu) kommer ni att skratta ihäl er. Som vanligt så bjuder jag gärna på glada skratt.

Imorse hämtade jag Victor och tog med till Norrköping. Blev en riktigt tidig morgon, jag var på jobbet strax efter 7. Men jag åkte också hem tidigt. Kom till Motala vid 17-tiden, inte illa.

Nu har jag gjort lite "måsten", ätit och pratat med hjärtat. Och ögonen de vill slå igen. Men Bollibompa är inte slut än, så jag får vänta lite till.

Våra goda grannar har idag kommit hem från Thailand, efter 4 veckor i solparadis. Om jag är avundsjuk? Nej inte ett dugg (hi hi hi). Nu får solen visa sig från den goda sidan även här i Sverige, då kan jag sitta här och njuta i ett härligt solsken.

Sköt om er, kramas och le. Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Du kommer att få ett nytt jobb i ett nafs så duktig som du är. Hoppas bara du slipper så lång restid, det är jobbigt i längden.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack Mia, härligt med någon som tror på ett arbetsliv efter 55. Vi kanske kan luncha någon onsdag när jag ska till Norrköping. Kram

    SvaraRadera
  3. Mia Segerberg@hotmail.com19 mars 2012 kl. 14:07

    Luncha måste vi absolut. Jag kan vilken onsdag som helst så det är bara att du hojtar. Säg gärna till någon dag innan.
    Kram

    SvaraRadera