tisdag 27 mars 2012

Dags att packa

Första frukost avklarad. Snart dags för promenad tillsammans med grannen. Andra frukost - kaffe och knäckebröd. Så ser mina första vakna timmar ut den här dagen.

Sen styr jag kosan till Linköping. Ska hjälpa dottern att packa lite inför hennes flytt i helgen. Det ser inte ut som vädret ska bli så jättebra. Snö till helgen, fy, nu när vi haft det så skönt. Visst har man förstått att det inte kan vara så här gott hela tiden, men snö?!!!

Vi hoppas allt går bra ändå.

Gårdagen avlöpte bra. Ett fint avsked av en gammal man fick vi vara med om. Dock är det alltid mentalt tungt med begravningar. Men mycket fina minnen fick vi. Sov gott Eric. Holavedskapellet där akten var, har jag inte besökt sedan jag konfirmerades. Det var väl ganska nyligen? Nej fy vad jag kände mig gammal när jag satt i kyrkan och tänkte på den tiden. Och lite gammaldags är jag allt. Jag tycker inte nya versionen av Fader vår är lika vacker som den vi fick lära oss när jag var ung. Men det råder jag inte över, utan bara att vänja sig.

Ha nu en riktigt bra dag. Min blir säkert kanon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar