onsdag 28 mars 2012

En arbetsdag

har gått till ända. Har varit i Norrköping och det var fullt upp. Mycket som ska hinnas på en arbetsdag i veckan.

Min kropp är lite sliten, träningsvärk av promenaderna och en sträckt ryggmuskel av att lyfta en tung kartong med porslin igår. Det är inte lätt att vara flyttkvinna, hi hi hi. Men nu kör vi på de sista dagarna innan själva flyttlasset går iväg. Kanske ska säga flyttlassen. För det blir nog många vändor med bil och släp.

Är ganska orolig för att dottern som ska flyttas, stressar ihjäl sig. Hon tycker det är tungt att vara ensam med flyttbestyren och allt som ska fixas. Svårt att få henne att förstå att allt inte kan vara klart direkt, att allt inte måste köpas första dagen. Det tråkiga i kråksången är att jag känner igen mig i hennes beteende. Jag blir också uppstressad i sådana här situationer. Jag är nog något bättre på logistik, men det sägs ju att man lär sig bättre logistik inför varje flytt. Och flyttat har jag gjort. 13 gånger tror jag att det blir. Och då har hon några flyttar kvar innan hon är uppe i samma antal.

I övrigt rullar allt på. Krama varandra och njut av livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar