lördag 17 mars 2012

Skäl för namnet

Jaha, nu gör bloggen skäl för sitt namn igen. Jag är anställningslös. Igår gjorde jag sista ordinarie dagen på Holmen. Ett vikariat som varat i 1 år och 3 månader drygt. En härlig tid! Och stor erfarenhet av arbetsuppgifter jag inte haft tidigare. Som jag sagt här innan, så kommer jag att jobba på onsdagarna hos Holmen, som timanställd. Så vem vet, det kanske dyker upp något nytt.

Men merparten av min tid kommer nu att ägnas åt att leta nya jobb. In i det anställningslösa träsket. Jag får väl hoppas på fint vårväder så jag kan njuta lite i solskenet.

Igår kväll var jag hos en vän, fick en jättehärlig trerätters middag med goda drycker. Vännen träffade jag unde rmin förra anställningslösa period. Men att det ska dröja så länge innan vi sågs igen, det hade vi nog inte trott. Men arbetsmarknaden är inte den bästa, så hon har idag ett jobb på andra sidan Vättern och veckopendlar. Det innebär att det inte finns mycket ledig tid att träffas på. Nu hoppas vi det inte dröjer lika länge igen tills vi ses.

Vad ska helgen bjuda på? Jo idag blir det en tur till Motala Expo, en företagsmässa här i Motala och sen kommer Olle, Stina och Vincent. Och de vill jobba!!! Vi hittar säkert på några sysslor till de små liven. Och morgondagen är ännu så länge ett oskrivet kort.

Ta hand om varandra den mars-lördag. Kramas och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar