måndag 6 juni 2011

Nationaldag

i dag. Flaggan är hissad, frukost avnjutits på altanen i solskenet. Oj vad jag har det bra. Idag blir det inga större projekt, utan bara lite småpyssel och så en dust med herr strykjärn. För oj vilken stryktvätt jag har. Fattar inte varför jag alltid samlar på mig, men det blir väl så när man tycker det är tråkigt.

Jag upptäckte också i går att längst ner i tvättunnan finns lite jul- och påskdukar som kräver handtvätt. Kanske det kan bli gjort idag? Påbörja en bok i solstolen, kan det vara något? Får se vad som händer.

Jag ska nog ta kameran och gå ett varv i trädgården, det finns så mycket vackra blommor nu. Ska placera ut lite blomkrukor på altanen ihop med den nya trädgårdsmöblen som inhandlades igår.

Nu till stryktvätten så jag blir av med den. Ta hand om er, njut av en extra ledighetsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar