fredag 3 juni 2011

Ledig

idag. Jag har precis varit och hämtat de små änglarna Olle och Stina, serverat frukost och avnjutit en kopp kaffe på altantrappan. Solen skiner, det kommer att bli varmt idag så ett dopp står nog på schemat.

Vi ska också plantera lite, barnen och jag. Och så ska vi uträtta lite ärenden på stan, ett besök på kanslit och hämta barnens kusin Vincent. Så här blir nog bus och lek idag.

Vad gör ni i sommarvärmen? Jobbar ni eller är ni lediga? Jag har i alla fall semester, ledig ända till tisdag. Vilken lyx det är, när man har ett jobb och får ta ledig dag. Så mycket det är värt. När man var arbetslös var varje dag ungefär lika och man hade svårt att njuta av ledighet. Nu bara känns det så skönt att ha en dag för sig själv.


Jag ska nog försöka att ta lite nya kort på kidsen idag. Känns som jag behöver uppdatera bildbanken lite.

Ta hand om varandra, njut av värmen och sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar