onsdag 29 juni 2011

Morgonstund har guld i mun

det är helt enkelt underbart att kliva upp, se solen gå upp, gå direkt från sängen och kliva i baddräkten och så ner i sjön för en simtur. Lyxtillvaro! Och i dag har jag verkligen haft lyxmorgon. Kl. 05.15 simmade jag till solens värmande strålar i 23-gradigt vatten. Tror ni jag är lycklig?

Även kvällen i går bjöd på bad och sol. Jag njuter, njuter och åter njuter. Att få komma upp på altanen efter badet, bli serverad en god maträtt och ett glas vin. Lycka!

Och lilla E hade varit hemma och fixat. Blandat resultat - men hon måste få tid att lära sig "hushållsarbetet". Hon kommer igen i morgon, och då får hon ta sig an nya utmaningar. Hoppas att hon tycker att det är kul, om inte annat när lönen dyker upp på kontot.

Ikväll ska jag, och 2 grannfruar ta med en annan grannfru ut på stan för en bit mat. Hon har det så jobbigt med sina sjuka make, så en grannfru föreslog den här aktiviteten. Och vi andra nappade. Känns skönt att kunna göra något skoj för henne. Samtidigt tar "gubbarna" våra hand om den sjuka maken, och min make fixar lite käk till allihop. Hoppas att grannens make orkar vara med en stund. Vi ser alla fram mot en trevlig sommarkväll i goda vänners lag.

Men nu tar vi tag i arbetsdagen, bara 3 st kvar - sen semester. Ta hand om varandra och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar