fredag 17 juni 2011

Droppar runt Vättern

ska 22.000 cyklister köra det närmaste dygnet. Men det regnar - inte kul. Varken för oss som ska vara funktionärer eller de som ska cykla. Vill inte ha droppar idag.

Jag ska först åka på skolavslutning. Tänk att mina äldsta barnbarn går ur 9:an. Det är inte klokt. Kommer ihåg när dessa härliga tvillingar kom till världen, som små fågelungar var de, doft av bebis, första barnbarnen! Vilken lycka! Och så tänker jag tillbaka på när jag själv gick ut nian. Jag hade träffat min dåvarande kärlek, pappan till mina barn. Jag var 16,5 år när jag blev mamma till tvillingarnas mamma. Var jag lika "omogen" som jag tycker att dessa små liv är nu? Säkerligen, men jag fick växa ganska fort när ansvaret över ett litet barn kom. Det är snart 38 år sedan.... Jag ångrar ingenting, även om pappan och jag gick skilda vägar efter många år tillsammans. Men mina barn kommer alltid att vara det bästa som hänt mig. Och barnbarnen är som många säger, livets efterrätt. Tror att det kommer att droppa på kinden idag, tårar av glädje! Det ser ut som jag får uppleva en skolavslutning med olika droppar!

Sen hoppas jag att dropparna från himlen upphör. Både för oss och för cyklisternas skull. Den ena av tvillingarna ska hjälpa sin mormor i natt, vara funktionär i nummerlappstältet. Mitt pass börjar 21.30 i kväll, makens kl. 03.00 i natt och sen kör vi till 08.00 i morgon bitti. Så om 24 timmar kommer vi i säng nästa gång....

Kör hårt, ta hand om varandra och NJUT! Det ska jag göra idag - njuta av barn och barnbarnen främst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar