tisdag 29 april 2014

Faller ner, kravlar upp

Jag såg verkligen fram mot vår familjelördag och hade en massa planer på vad jag skulle fixa innan vi skulle träffas.

Av dessa planer blev inget - jag föll totalt ihop i lördags morse. Att det kan göra så fruktansvärt ont. Jag bara gick omkring, grät och saknaden var total.

När väl barnen kom och vi åkte till Linköping släppte det lite, men det gick aldrig helt över. Vi hade en otroligt trevlig dag - men det fattades en!

Söndagen flöt på och tystnaden kom på eftermiddagen när huset blev tomt. Sakta började jag min klättring mot en ny arbetsdag. Det är tufft med 8-timmarsdagar. Totalt utpumpad när jag kommer hem. Och i kväll ska jag på ett möte. Mitt näst sista styrelsemöte i MHK. Hoppas jag fixar det.

Jag är långledig fr.o-m idag t.o.m tisdag, vilket jag tror kommer att bli jättebra för mig. Sen jobbar jag bara 2 veckor och sedan far jag iväg på semester. Jag ska ta en tur till vårt älskade Mallorca, precis så som vi planerat att göra - hjärtat och jag. Nu tar jag med ett barnbarn och 2 döttrar som också ville följa med. En riktig tjejresa. Och vet ni vad - jag ska bara vara.

Tror att mitt hjärta hade gjort så också, åkt till vår älskade ö. Där fann vi alltid avkoppling och styrka.

Sköt om er, ta vara på varandra och jag själv ska klättra och falla flera gånger om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar