måndag 21 april 2014

Påskhelgen

Nu är den första långhelgen efter mitt hjärtas bortgång över. Tomt, tomt och åter tomt.

Jag har den enorma glädjen att ha en underbar familj runt omkring mig. Långfredagen bjöd på lunch i Vadstena och kvällen med ena svärsonens släkt. Tänk så fantastiskt att få uppleva detta.

Påskafton började med ett besök hos frissan, välbehövligt "skitsnack" och en kortare frisyr blev resultatet. Därefter kom barn, barnbarn, svärsöner och en svärsons föräldrar hit på påsklunch och kvällen tillbringades med barnen. Vi grillade förstås. På lunchen fick mina köttbullar godkänt och även laxen. Jag har inte stått för sådan matlagning på de senaste 14 åren. Skönt att man kanske lärt sig lite genom att vistas vid sidan om matlagningen.

Påskdagen gick i trädgårdens tecken. Ena dottern kvar här, eftersom de renoverar sin husvagn som de ställt upp på tomten. Så härligt att bara vara och så tog vi fram grillen igen.

Idag har jag varit hos min älskades son i Hallsberg. Träffat barnbarnen och son och sonhustru. Det är en förmån att ha alla dessa fina underbara ungar runt omkring. Och vad de ställer upp, så otroligt tacksam är jag.

Nu ska jag bara vara resten av dagen. Förbereda lite inför vägsamfällighetens årsmöte som är imorgon kväll och ladda för en jobbdag. Nu ska jag försöka heltid ordentligt. Att få ladda batterierna genom långledighet känns nyttigt. Och det är ju bara fyra dagar.......

Jag har tagit mig igenom många små steg den här helgen. Jag får hitta styrka i det och jag är väl medveten om att jag kommer att sjunka igen. Men just nu känner jag hopp.

Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar