måndag 5 maj 2014

Långledigt

Nu har jag varit ledig sen i tisdags kväll. Onsdagen, valborgsmässoafton så var det en massa fix här hemma och mat tillsammans med goda grannar på kvällen.

1:a maj bjöd på trädgårdsarbete och ett kärt besök av barnbarn på eftermiddagen.

Fredagen var vikt till 2 barnbarn, Ebba och Wilma var här. Vi satte potatis och grosade lite i trädgården. Vi fick ett härligt fikabesök på eftermiddagen, vännen Carina. Kvällen stupade jag i säng.

På lördagen kom svärsonen Thomas tillsammans med tjejerna och vi åkte till tippen med skräp. Så skönt att få iväg det och att lära sig hur det går till på soptippen. Fick även gräsklipparen servad, så nu kanske den funkar igen.

På söndag morgon 06.00 satte sig dottern och jag i bilen för en tur till Tyskland. Sommarvinet inhandlades och vi hade en jättehärlig dag/kväll med god mat och mycket inköp. Vi är precis hemkomna och lastat av bilen och dottern åkt hem till sig.

Det som varit värst är att mitt hjärta är så saknad. Det är han som ska vara här och vi ska fixa tillsammans. Det är så svårt att hitta den riktiga glädjen. Det jag känner är så ytligt, det är ingen riktig, riktig glädje. Man gör så mycket för att man ska och för att det behövs. Känner inte att det är kul, utan bara ett måste.

Det har varit en helg med ofantligt mycket tårar blandat med lite skratt. Saknaden är så stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar