tisdag 20 maj 2014

Mallorca

Sitter här i ottan, har massor att göra.

Idag ska jag, flickorna och Ellen åka till Mallorca. Vårt älskade Mallorca, en frizon för rekreation och vila sa vi alltid, du och jag hjärtat. Jag undrar om det blir så.

Vi längtade alltid dit. Vår första gemensamma resa till denna ö, var vår bröllopsresa. Vi hann med flera resor till paradiset. Och nu ska jag packa själv. Jag vill vrida klockan tillbaka, vill att vi 2 ska åka. Vill gå strandpromenaden tillsammans med dig, shoppa lite på marknaden, som både du och jag gillade. Sitta i de små gränderna, du med en öl och jag med ett glas vin. Se att du ligger på en solstol under parasollet, ett korsord i handen, rätt ofta slumrade du till en stund för att sedan se till att vi fick något gott att äta och dricka.

Du är med.  I våra tankar reser du tillsammans med oss. Det kanske är så att du nu kan förflytta dig i tanken. Du sa alltid inför en resa - tänk om man kunde förflytta sig genom att bara tänka på plats. Det kanske är så gör nu. Du följer med oss. Du finns med oss.

Jag ska minnas våra stunder på ön och jag ska skapa nya minnen med nära och kära. Älskade, du är så saknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar