söndag 1 juni 2014

Hemma igen

I tisdags natt kom vi hem från Mallorca.

En resa som faktiskt gjort mig ganska gott. Många djupa dalar under resan, men totalt sett känner jag att jag fått liiiiiite ny energi.

Det var svårt vissa stunder, för hjärtat är så saknad. Av oss alla och det var svåra stunder. Vädret var inte helt på vår sida, omväxlande kan man nog säga. Åska, skurar, soldis och sol blandades med varandra.

Jag har varit ledig sen vi kom hem. Onsdagen ägnades åt lite tvätt och andra nödvändiga måsten. På torsdagen fick jag 2 kärror ved (ca 6-7 kubik). Dotter, G.s dotter med man var här och hjälpte mig att lasta av. Det gick supersnabbt.

I går morse for jag och ena dottern till Hallsberg. 2 syften - Järnvägen cup i handbollen för barnbarnet och lille Nils har fyllt år. Vi har haft supermysigt hos Johan med familj. Helt fantastiska dagar.

När jag kom hem idag så hade ytterligare en kärra ved anlänt. Och nu tror jag att G är stolt över mig. Jag har lastat av den själv. Skulle haft hjälp men lite förvirrad som jag är så, blev det lite fel. Jag tänkte att jag börjar.... och drygt 3 timmar senare hade jag fått in veden i vedboden. Känns i kroppen kan jag säga, men som sagt. Jag tror att G är stolt över att jag gjort det.

Nu är det snart läggdags, och jobbardag i morgon. Hoppas att jag fortfarande har lite energi att ge till jobbet.

Men det är så svårt, saknaden växer.

Kram till er alla

1 kommentar:

  1. Välkommen hem. Har tänkt mycket på dig och hur du hade det där på "er" ö. Jag ser av din text att de var rätt OK, men jag förstår lite av hur du har det. Bra och duktigt det där med veden. Den värmer mer än en gång.

    Nu åker jag och Jola till Polen på onsdag för en hel vecka där med bröllop och hämtning av svärmor. Hemma den 11/6.

    Ha det bra på ditt jobb. Vi önskar dig allt gott!

    SvaraRadera