torsdag 15 maj 2014

Änglar

Det finns änglar i himlen. Min älskade är en. Det finns änglar på jorden också.

Idag tog jag kompledigt 2,5 tim för att hinna hem och klippa gräset innan jag ska åka iväg.
Både min egen gräsmatta och dessutom var det min tur att klippa allmänningarna (trodde jag).

Kommer hem och får se att min gräsmatta är klippt. Tänk vilka grannar man har. De är änglar, alldeles speciella änglar, var och en på sitt sätt.

Det här gjorde att jag började klippa allmänningarna. Tog den största delen först. Då kommer nästa granne och säger att det är inte min vecka. Min del skulle skötas nästa vecka. Snacka om att jag är en virrpanna.

Nu slängde jag iväg ett mail till grannen som skulle klippa, ställde frågan om vi kunde skifta lite tid. Hoppas det.

Min ängel i himmelen är så glad över våra fina grannar och det vill jag lova att jag också är.

Krama varandra ordentligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar