fredag 7 december 2012

Välsignade telefonsamtal

Tänk att ett telefonsamtal kan göra så stor skillnad.

Att gå från en anställningslös värld till en jobbvärld. Ni anar inte hur härligt det ska bli. Och hur snabbt det kan gå.

Förra torsdagen, ett mail i min inkorg med tips om ett jobb. Mailet hade legat i inkorgen och skvalpat en hel vecka. Jaha, tänkte jag. Typiskt, nu är det säkert för sent. Ett tel.samtal till vännen som skickat meddelandet. Den stackars tjejen var sjuk, hade ingen röst men ansträngde sig för att kolla om tjänsten var tillsatt.

Nej, det var den inte. Oj vad jag funderade. Jag skrev ihop ett personligt brev, snabbt, kollade igenom mitt CV och så skickade jag iväg det. I måndags kollade jag med ansvarig person om han fått min ansökan. Jodå, före nyår ville han vara klar med rekryteringen.

Och så i förrgår, mitt i snöstormen ringer han. Kan du komma hit i morgon (igår)? Ja visst kunde jag det. Tid finns gott om för en anställningslös. Ett möte på knappt 2 timmar och jag är helt plötsligt anställd. JIPPIE!!!!! Ett jobb som det verkigen står Elsa på.

Nu ska bara arbetsförmedlingen vara behjälplig också. En 3 månaders praktik, istället för provanställning. Helt enligt AF:s uppdrag. Hoppas att inget strular, utan att det går fort. För jag börjar så fort allt är klart. Så underbart!!!! så fort alla papper är klara ska ni få reda på var jag ska börja. Jag väljer att hålla er lite på sträckbänken tills allt är underskrivet.

Precis som min älskade make sa i går kväll: Ja du har ju nu haft en 9 månaders "graviditet", och nu är ett nytt jobb fött. Ganska bra beskrivning.

Kram på er alla

3 kommentarer:

  1. Så roligt! Så roligt! Det är du verkligen värd.

    Stor kram från Tallinn.

    SvaraRadera
  2. Tydligen är det så här man får jobb nu för tiden. Jag fick ju på liknande sätt. Grattis kära svägerska! Riktigt skönt för Dig att fira jul och samtidigt vara ledig från jobbet. Skulle vara spännande att få veta mer om det. Vi grattar, alla vi schattar, från Hanskog stad, Oj, vad Du gör oss glad!!!

    SvaraRadera
  3. Ja det känns så gott och stor adventskram till er alla!!!!

    SvaraRadera