måndag 3 december 2012

Pyssel, pyssel och julmys

Jag har låtit bloggen vara i över en månad nu. Vet egentligen inte varför, men inspirationen till att skriva har inte funnits.

Vad har jag gjort? Jag försöker att må bra, motionera och pyssla, söka jobb, efter jobb, efter jobb, efter jobb - och inget napp på den fronten. För att inte deppa ihop totalt så tar jag tag i min lilla pysselvärld.

Pysselvärlden innehåller, bak, matlagning, kartonger, lite kakfat och i dag en massa julkort.


Jag har gjort massor av julgodis, bakat flera sorters kakor. Det är en sysselsättning jag verkligen gillar. Jullimpor till mina tjejer, bakat en hel dag tillsammans med min äldsta dotter - tänk vilket härligt umgänge det blir.

Hjälpt yngsta dottern med lite pyssel inför 1:a advent, och då umgicks tjejerna tillsammans med mig. Så otvunget, härligt.

Vi har haft födelsedagar, G:s barn och barnbarn har fyllt år. Besökte familjen igår, en härlig lunch och lite bus med barnen.

Det är en härlig tid. Denna adventstid - väntans tid.

Ha det härligt, om det nu finns någon som läser den här bloggen längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar