tisdag 4 december 2012

Snö, snö

Idag har vi verkligen fått snö. Det är så vackert och fint ute. Men vägarna är inte roliga. Det har varit en dag då jag verkligen är glad över att vara anställningslös. Tänk vad skönt att slippa pendla 20 mil i detta väder. Men det är också det enda positiva med att vara utan jobb

Jag har pysslat lite med klubbärenden idag, handlat lite mer pyssel och haft en härlig fikastund med en go granne.

Dagarna går så fort.... redan den 4:e december och bara 20 dagar kvar till julafton. Lite julklappar är inhandlade men det återstår ganska många. Så nu får jag sätta lite fart med planeringen av inköpen.

Julkorven ska tillverkas och övrig matlagning ska planeras. Jag verkligen gillar den här fasen innan jul. Särskilt i år när man har tiden till alla skojiga förberedelser. Ser fram mot njutningen när mina nära och kära tar del av allt på julafton.

Nu ropar glöggen på mig. Skål och go kväll!

2 kommentarer:

  1. trevlig med nån liten männska som gillar allt pyssel!

    margareta

    SvaraRadera
  2. Jag har väntat på att Du ska komma tillbaka. Man förstår om man ibland tappar sugen, men nu är sugen hittad och satt på plats. Nu förväntar jag mig återigen en daglig dos av Ditt välskrivna liv i händelser som kan verka triviala men som är så viktiga för oss alla - vardagen! Kan man få den levande och beskriva den för någon annan så, att de också finner den intressant, då har man lyckats. Du Else-Marie har lyckats, så kör på! TACK!

    SvaraRadera