söndag 9 december 2012

Kall vintersöndag

Idag har varit en alldeles underbar adventssöndag

Startar med ljuständning, nr 2 i adventsljusstaken och god frukost med nybakat bröd (visserligen bakade jag det igår). Sen tog vi tag i julklapparna, gick igenom vad vi har köpt och vad som behöver kompletteras med. Insåg plötsligt att det är ganska många klappar som ska inhandlas.

Maken började borra lite i mina blivande porslinsfat. Jag kanske inte säga mina, för jobbet med att borra i gamla tallrikar är helt och håller makens jobb. Det tog längre tid än vad vi trodde, men våningsfaten blir fina. Ska fyllas med lite godsaker.

Alla julkort har skrivits, det saknas bara några kuvert till ett par stycken och frimärkena ska inhandlas sen hoppas vi att mottagarna blir glada över en liten hälsning i brevlådan.

Mitt hjärta har klättrat upp på altantaket och skottat bort snön där. Det var mycket snö som skulle skyfflas ner och jag satte mig för att klä in mina kola i papper. Kladdigt, kladdigt men gott!

Nu får det bli lite slappande framför dumburken. Lite tända ljus och något gott i glasen.

Härlig söndagkväll!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar