tisdag 25 december 2012

Händelserik december

Tänk vad december 2012 har överraskat mig.

Jag har fått pyssla, det jag älskar. Det har blivit julklappar, julgodis, julkakor, små julhus och många julkort. En underbar känsla, att få fixa själv och tillsammans med min underbara make.

December kom med en stor julklapp - ett nytt jobb. Regionassistent på Sogeti. Och helt plötsligt slog det mig att de senaste jobb jag haft - dessa har jag fått i december. När jag började på Expert - då anställdes jag i julveckan. När jag började på Holmen, där startade jag 16 december. Och så nu - nytt jobb som startade 12 december. Det måste vara en turmånad.

Svärmor har fått en nytt boende på ett hem där hon stortrivs. G.s familj som bor nära henne gör ett kanonjobb. För mig känns det jobbigt att bo långt borta och inte kunna finnas till hands så som man önskar. Men det viktiga - vi får rapporter om att hon har det kanonbra.

Julmys hos bästa grannar 2 dagar före julafton. Trevligt, trevligt och en riktig julkänsla med all snö.

Så kom då dopparedagen. En härlig start med skinksmörgås till frukost. Sista julklappsinslagning och så ordna med maten. Blir alltid lite stressigt på slutet, innan allt står på bordet. Nästan alla barn och barnbarn kommer på besök och njuter av maten. Små förväntansfulla blickar mot fönstren. Kommer tomten snart? Och se - där är han. Oj vad mycket paket. Slit i alla papper och upp med paketen. Glada miner när man ser allt man fått. Dessa underbara barnblickar! Givetvis även vuxnas känslor är härliga.



Tråkiga avsked när alla ska vidare för att fira på fler platser. Men glädjen över att få ha alla här, den är pricken över i:et. Den överväger allt.

I år tog vi en tur till Vadstena på kvällen. Umgänge med julklappsspel hos härliga Mats och Kicka, f d svärföräldrar och mina barn och barnbarn. Det var en toppenavslutning på en underbar julafton.

Idag blir det sofflocket dagen lång. En jobbnatt i parken väntar så vi laddar batterierna med vila.

God fortsättning alla vänner! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar