lördag 8 december 2012

121212 blir magiskt

Efter lite tjat på arbetsförmedlingen så gick de med på att min praktik startar det magiska datumet 121212. Ett datum man inte glömmer så lätt, eller hur?

Beviljad (nästan) praktik i 3 månader och start på Sogeti. Med jobbet som det stod Elsa på. Jag svävar fortfarande på moln, och lite julstök i köket idag har gått så lätt.

Jag ska se till att allt fungerar för alla konsulter och projektledare. Att allt material finns, att de har reklamprylar och material till våra kunder, se till att de reser kostnadseffektivt, fylla på förråd av olika slag och en massa uppgifter som många inte tänker på att de måste göras. De märks bara när ingen gör något. Arrangera kundmöten och event blir också en stor del. Jag blir stationerad i Linköping men kommer även att ansvara för Norrköping och Oxelösund.

Tror ni att det passar mig? Jo som en handske!!!! Och så var det en sak till - jag ska vara lite av en polis så att alla gör vad man ska. När de berättade det så började jag skratta! För om de frågar mina tidigare kollegor så tror jag alla säger: Elsa ÄR polis!!! Ha, ha ha det kommer de att få märka.

Mitt första uppdrag blir att se till att en ombyggnad av kontoret ska fungera. En ombyggnad som ska pågå under tiden alla arbetar. Lokalerna är idag enormt stora, och ska bli något mindre. Våra konsulter som arbetar på Sogeti, måste kunna arbeta effektivt under ombyggnader, eftersom varje timma måste kunna debiteras kunden. Blir säkert ingen lätt uppgift - men den ska jag klara!!!!

Så nu får man se till att man gör ett gott jobb som leder till fast anställningen efter 3 månader. Administratören Elsa är redo, det kan jag lova. Om jag så ska slita halvt ihjäl mig så ska de känna sig nöjda med att ha valt mig.

Skål och trevlig lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. 27% av våra anställda i Sverige är kvinnor - alla yrkesroller (25%, 2010)
    27% är kvinnor i gruppen "ledare och säljare" (23%, 2010)
    37% av dessa ledare är teamchefer (31%, 2010)

    Ja, så står det på hemsidan och de vill ha fler kvinnor och det har de ju fått. Där står dock inte något om intelligenskvot i procent, men den kommer väl att höjas med några 10-tal nu när Du kommer dit! Lycka till!

    SvaraRadera