fredag 20 april 2012

Skitväder

Fy vilket skitväder vi har här i dag. Snöblandat regn, snålblåst och riktigt ruggigt. Tur att vi har en bra kamin att tända upp en brasa i.

Klockan är 08.45, och jag har redan varit i Linköping. Åkte dit för att hjälpa till med barnbarnen, så att de kom till skolan idag. Mamman var tvungen att jobba tidigt. Men vad gör det - när får sängvarma kramar från två guldklimpar. Morgonstund har guld i mun!

Tänkte ta en promenad, trots att grannen inte kunde hänga på idag. Men jag tror jag kör ett pass inomhus istället idag. Det är bra det också.

Ska försöka leta reda på något gott att äta till kvällen. Så litet besök i matbutiken kanske det bjuds på idag.

Jag ska också förbereda lite för morgondagen. Det är städdag i föreningen här och som vanligt serveras frukost på vår altan. På kvällen är vi några stycken som ska grilla och sitta på vår inglasade altan. Lite coleslaw blir det till det grillade och den smakar bäst om den tillverkas idag. Kanske också ska ta och baka lite bröd, får se vad dagen har att erbjuda mig.

Kram till er alla!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar