lördag 14 april 2012

Härliga lördag

Måste först skriva lite om gårdagen, fredag. Jag tog min lilla pärla och for till Linköping. Väl där sydde jag gardiner och kulpåsar till barnbarnen. Det blev jättebra faktiskt. På kvällen tände vi grillen här hemma, några grannar kom på besök och vi bara njöt av att vara på altanen. Vilken härlig tid vi nu går till mötes. Jag fullkomligt älskar dessa altankvällar.

Idag har vi tagit lite sovmorgon. Det behövdes för oss båda. Direkt efter frukost gick det käraste jag har ut. Det är dags att skruva loss altanen. Ja, det är resultatet av den fotografering av avloppsrören som gjordes i torsdags. Totaltstopp. Mitt under altanen! Så nu måste den skruvas bort, och därefter grävas mellan cementstolparna. Kul!!!! Nej fy vilket jobb han har framför sig.

Själv ska jag ut i trädgården och spruta lite Mossaväck på gräsmattan. Det behövs, för något gräs kan vi knappast se, bara mossa. Dags att åtgärda nu. Lite kvistlack på det nya virket kring ett fönster på altanen ska också fixas. Ikväll blir det kalas. Svärsonen Tomas fyller 40! Vi ska dit och gratta! Kul.

Ha nu en skön lördag kära vänner. Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar