måndag 16 april 2012

Otur och tur på samma dag

Otur:
  1. En av de tänder jag skulle laga gick itu. Ny tid för utdragning av den. Inte skoj alls!
  2. Ska stänga av ljudet på telefonen på väg in till tandläkaren. Och vad gör jag? Jo stänger av telefonen. Och hjärnsläppet har infunnit sig. Ingen PIN-kod kvar i hjärnan? Har den försvunnit tillsammans med något glas rött, tro? Jag blir galen på mig själv. Var har jag PUK-koden? Ingen aning alls. Ring mitt hjärta, men han vet inte heller.

Tur:
  1. Tack Internet att du finns. Lite letande på Telias hemsida och införskaffandet av Mina sidor hos nämnda företag så var problemet med försvunnen PUK-kod löst. Behövde inte vänta flera dagar tills en ny kod dyker upp i brevlådan utan med några knapptryckningar, e-legitimation så var problemet löst.
Tänk så mycket som kan hända under ett par timmar. Glädje över en morgonpromenad, tandläkarbesök som slutar i katastrof och därtill vara utan mobiltel några timmar. Hur skulle det gå utan mobiltelefonen nu för tiden?

Nu förbereder jag ett styrelsemöte till i kväll. Allt övrigt som jag tänkt får vänta tills i morgon.

1 kommentar:

  1. Tycker Du skulle ha tid att skriva i bloggen varje dag nu när Du inte jobbar, men Du kanske motionerar så mycket att Du inte orkar?

    SvaraRadera