torsdag 12 april 2012

Ledig 1 vecka

Då var det dags för 1 veckas ledighet igen. Fast ledighet kanske jag inte ska säga, anställningslöshet är det ju.

Nu på morgonen kommer de med en kamera hit. Och inte vilken kamera som helst, utan en som ska fotografera vårt avlopp. Äckligt, eller hur? Men vi får stopp väldigt ofta, och vi vet att det är dåliga rör någonstans. Det ska nu dokumenteras så att vi kan åtgärda problemet.

Efter den fotograferingen så blir det promenad med grannfrun. Än håller vi i. Det är så skönt. Jag ska också ringa sjukvårdsupplysningen och prata lite om min yrsel. Det snurrar och snurrar vid olika tillfällen. Ganska säker på att det har med balansen att göra. Men jag ska försöka få tag i någon att fråga lite mer. Kanske blodtrycket kan påverka? Vi får se.

Jag ska också ta en tur till Vadstena för lite tyginköp. Ska sy lite gardiner och kuddar samt en kulpåse till ett barnbarn. Ska bli ganska kul att sätta sig vid symaskinen, det var länge sedan sist.

Ha en bra vårdag mina vänner! Kram till er alla.

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Yrsel har jag oxå haft till och från under årens lopp.
    Nu var det ett tag sedan. Som tur är, för det är banne mig inte särskilt behagligt.
    Jag gick till läkare där de konstaterade Kristallsjukan.
    Vilket innebär att kristallerna i örat har hamnat lite omvartannat och det gör att man blir yr. Lägesyrsel var oxå ett namn.
    Att vid snabba rörelser och läges bytningar av huvudet förvärrar.

    Hoppas du kommer i fas med yrseln och att du slipper det snart.
    Kram från Tallinn

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du för upplysningen. Det är precis så det känns, när jag lägger mig, sätter mig eller rör mig snabbt då kommer korta yrselattacker. Det enda jag fick till svar idag var - ta blodtrycket eftersom du har diabetes. Jag ska dit och kolla i morgon och då ska jag komma ihåg vad du sagt. Kram till er alla i Tallin. Du skriver så bra!!!!

    SvaraRadera