måndag 23 april 2012

Händelserikt

Ibland händer allt eller inget. Idag har varit en varierad dag hittills, minst sagt!

Startade med lugn frukost, sökte ett jobb och kollade runt lite, och så drog jag till frissan. Väl där så var det avkoppling i drygt en och en halv timma. Ny färg och slingor - där fick fåfängan sitt.

Rusning till Sporthallen för ett som jag trodde kort möte. Det blev över en timma och en kvart. Oj då - vart tog promenadtiden vägen? Den försvann. Fick ringa min härliga granne och säga tyvärr.
För nästa äventyr var tandläkaren 13.15. Och innan dess måste jag få lunch. Ner på stan, slänga i sig lite lunch på trevliga Wetternrestaurangen, snacka lite med personalen och vips. Bilen måste köras till Vadstena. Väl inne i bilen började mina nerver att dallra. Jag ska dra ut en tand! Det skulle göras på Valborgsmässoafton, men jag har haft tandvärk hela helgen. En akuttid som inte räknas som tid för fåfängan. Fy tusan vad jag darrade. Min tandläkarskräck är ju botad sedan flera år. Men den kom ta mig tusan tillbaka idag. Och vad hade jag att vara rädd för? Inte ett dugg. Grymt mycket bedövning, lite vickande hit och dit och sen var det klart. Nu har det snart gått en timma, kompressen i munnen bytt 2 ggr och jag får snart äta lite. Jag får snart ta ett bloss också. Jag vill vara lydig flicka, för att förhindra infektion.

Vad ska ske härnäst? Jo iväg för att inspektera en skola. Varför då? Vi ska ha övernattning till Vätternrundan i lokalerna och nu ska vi kolla ordentligt hur vi lägger upp det hela. Så har ni cyklister som behöver övernattning, kontakta Motala Handbollkamrater. Hårdförläggning med möjlighet att köpa mat, ca 350 m från startområdet - 350:-. Bra, eller hur?

Nu ska jag snart spotta ut tussen, gå ut på altan och ta ett bloss.

Kram till er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar