lördag 4 februari 2012

Underbar inledning på helgen

Vilken inledning på helgen vi fick, maken och jag. Vi checkade in på Grand Hotel i Norrköping, gick till en delikatessbutik i anslutning till The Lamp hotel. Där intog vi en plocktallrik bestående av skinka, salami, laxbakelse, jordärtskockslasagne och en underbar skagenröra. Till det ett underbart vin, Pinot Noir-druva. Helt fantastiskt! Sen tog vi en promenad, gick i några butiker.

Vi hade bokat ett bord på restaurangen Ardor (Glöd) som ligger i The Lamp hotel. Ett riktigt designhotell och vilken restaurang. Ska ni till Norrköping - Prova!!! Jag beställde in en risotto med hummer, räkor, pilgrimsmussla och parmesan, maken tog Confiterad fläsksida med spetskålsstuvning. Till detta ett spanskt vin, Tempranillo. Precis när vi beställd kom de in med en överraskning - en laxmousse med knäckebrödsbit, surdegsbakat bröd och smör. Vilken starter!

Och maten var helt ljuvlig. Vi njöt för fulla muggar. Sen blev det lite enklare - ett glas i Bishop Arms som ligger i samma byggnad som Grand Hotel. Därefter - natti, natti.

Idag har vi båda varit på en träff med SISU, givande. Sen har vi sett damerna spela handboll. Det enda tråkiga med den här helgen är att jag blivit så förkyld. Näsan rinner och känner mig faktiskt febrig nu ikväll. Ska kurera mig med en konjak tror jag. Byta om till mysdressen också. Det gör mycket, brasan brinner och maken kreerar i köket. Han fick inspiration i går.

Nu är det färdigskrivet här, jag stänger igen butiken och skickar varma kramar till er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar