måndag 6 februari 2012

Prosit, prosit

så låter jag idag. Hemma från jobbet med dunderförkylning. Om jag inte hade takdropp skulle jag nog kunna gå till jobbet, men det rinner hela tiden. Ingen feber, bara rinnsnuva. Inget att gnälla över, många som har det värre.

Jag är så glad också idag. Yngsta dottern har fått köpa den lägenhet som det varit så struligt med. Det är hon värd nu, efter alla motgångar och skit som varit. Det kan bara bli bättre. Det innebär också att vi vet att början av april kommer vi att ägna åt flytt och tapetsering. Men vad gör det - bara hon blir glad. Och barnen får var sitt fint rum, trädgård och härliga lekplatser. Det kommer att bli kanonbra!

Gårdagen ägnade maken och jag åt MHK-bestyr och lite trevlig umgänge med grannar. En skön, snuvig söndag med mycket glädje och värme.

Nu ska jag åter lägga mig på sofflocket, försöka bli frisk och komma igen till arbete i morgon. Kram alla goda vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar