tisdag 18 maj 2010

Trött

I gårkväll skulle bli en tidig kväll - sänggående vid 21.15. Plötsligt sätter det igång och klia på mina ben och fötter, sprider sig till mage och rygg - och det verkligen kliar. Stackars mannen berordras att kolla och utbrister - oj vilken "blämmor". Hela min kropp var fylld av kliande utslag. Kl. 22.00 ringer jag sjukvårdsupplysningen - vad ska jag göra? Svar: Bege dig till akuten, direkt. Jag hade fått en allergichock av mitt penicillin. Trodde inte det var möjligt nästa sista dagen av penicillinkuren. Men det var det.

Ett helt underbart bemötande fick vi på akuten. Underbar personal, jag togs om hand direkt och fick inom en halvtimma medicin, Betapred och Tavegyl i större doser. Sen fick vi vara kvar till kl. 00.45 så att de såg att det hade vänt. Fick även med Tavegyl som ska tas nu på morgonen. Skötserskan som skickade hem mig sa, vad jobbar du med? Kontorsjobb svarade jag. Du ta med en kudde i morgon, du kommer förmodligen att vara supertrött. Nej, jag åker till jobb om en stund, jag är TRÖTT, men ska försöka orka med dagen i dag.

Dagen består av besök på arbetsförmedlingen, möten och fortsatt lite skapande av texter. Sen är det möte angående handbollens deltagande under Vätternrundan. Vi är funktionärer och nu ska vi se till att göra ett bra jobb.

2 kommentarer:

  1. Vilken otur och så drygt att sitta på hospitalet halva natten. Kom nu ihåg vad de där pillren hett som Du fick klåda av, så Du inte får samma nästa gång. Hoppas Du får vila i kväll. Hälsa brorsan!

    SvaraRadera
  2. Ska hälsa brorsan som fick sin sömn förstörd på grund av min klåda. Det är synd om honom.... så han behöver många kramar i kväll!

    SvaraRadera