söndag 2 maj 2010

Träningsvärk

Jag är verkligen otränad -  hostan jag har, har gett mig sån träningsvärk. Bröstkorg och mage ömmar, varje rörelse gör ont och jag är så trött. Jag tycker till och med att jag har träningsvärk i näsan, alla snytningar gör att nästippen också är öm. Jag vet jag nu gnäller, men ibland måste man få tillåta sig att vara gnällig. När jag läste kommentaren i min blogg under gårdagens inlägg fick jag mig ett gott skratt, det kanske är det som gett mig träningvärk. Du är för härlig, svåger min!

En härlig, solig majsöndag lyser utanför fönstren och jag vill vara frisk. Jag vill vara ute i trädgården och jobba lite, men det får nog bli väldigt lite idag. I går kväll var febern rätt hög, den är bättre nu - så en liten tur i trädgården måste det bli. Sparrisen växer så den knakar så det är inte många dagar till skörd och som jag sagt tidigare - årets höjdpunkt! Nyskördad sparris med hollandaisesås!

Jag ska nog försöka att gå ut en liten stund nu, får väl ta en tupplur mitt på dagen och spara lite på krafterna inför en ny jobbvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar