lördag 1 maj 2010

Kryss

I går kväll deltog vi i ett musikquiz, ihop med MHK.damernas föräldratrupp. Det var kanonkul och mannen vann en övernattning på hotell i Motala. Dock inte "mitt" hotell, så vet ni vad han gjorde? Han skänkte vinsten till laget, så nu fick jag inte testa att bo hos "konkurrenten". Han tycker nog inte att jag behöver göra den marknadsundersökningen.... Skämt å sido, det var bra gjort. De kan använda vinsten vid ett annat tillfälle.

Nu sitter vi och löser Melodikrysset. Än så länge går det bra...!!!! Snuviga som vi är, så har vi inte planerat för dagen än. Blir nog inga stora utsvävningar precis, men handla måste vi göra, klippa lite rosor - för musöronen på björkarna har kommit, och då är det dags.

Vill också ta en sväng till Linköping för att se barnbarnets dansuppvisning. Får se om jag orkar, hoppas det för jag har varit upptagens varje gång hon haft uppvisning.....

Få se om vi kan kryssa ihop dagen på ett bra sätt......

1 kommentar:

  1. Det var ett par i stan
    som var snuviga hela dan.
    De snöt och torkade
    så mycket de orkade,
    tills näsorna var stora som fan!

    Svullna och röda
    ömma och halvdöda
    begav de sig till dans
    i Linköping någonstans
    för att barnbarnets självförtroende göda!

    Men ack och ve och fasa
    de hade glömt sin snortrasa!
    Nu var det fritt rinn ur båda
    och det barnbarnet fick beskåda
    var två som i sitt snor slog rovor och kasa!

    SvaraRadera