tisdag 4 maj 2010

Experthjälp

Någon fotograf lär jag aldrig bli - kanske inte en ny upptäckt, men ett konstaterande. Igår tog jag lite foton, skulle ladda till datorn - och vips alla bilder borta. Formatera disk stod det på skärmen. Vaddå? Formatera - då försvinner väl allt? Efter mycket krånglande åker jag till närmaste Expert-butik. Valet av butik kanske ni förstår. Och mycket riktigt - alla bilder är borta! Men underbara Pethrus han fixar med något reparationsprogram. Mina bilder finns nu på en CD-skiva. Ny kortläsare, nytt minneskort samt en putstrasa till kamera blev också resultatet av butiksbesöket.

Idag tar jag tag i projektet trycksaker. Mycket ska produceras och nu måste vi bestämma vad. Behöver också ta fram lite nya saker till caféet. Får ta en sväng till Inger nu på morgonen och se vilka storlekar som krävs. För i det här fallet har storleken betydelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar