onsdag 3 december 2014

Efter

Igår blev det mesta klart, några dagar försenat. Bilderna är inte toppen, men eftersom jag lovat att visa lite så kommer här smakprov på badrum och sovrum. Hallen glömde jag fotografera.






Det blir skönt när allt är i sin ordning. Nu återstår att städa lite till, plocka om en massa saker - d v s lite småfix. Och allt ska vara klart till lördag, då jag får gäster.

I övrigt så tycker jag att det rullar på, många dalar fortfarande och jag kan tänka mig att de blir värre ju närmare jul vi kommer. Det svåraste är ångesten som kommer på kvällarna. Somnar ganska snabbt men vaknar med hjärtklappning och andnöd efter bara ett par minuter. Jag har aldrig lidit av ångest tidigare men jag tror att jag fortfarande förtränger det som hänt. Har inte tillåtit mig att försöka förstå utan skyndat på.

Utan mina underbara grannar hade jag inte överlevt. De är helt fantastiska som står ut med mig. Mycket ältande, men också glada skratt där vi minns mitt hjärta. Och det är de fina minnena som får mig att orka. Låter det konstigt? Jag kan säga att jag själv känner att mycket är konstigt. Jag har tappat allt vad logik heter, planeringsförmåga som jag hade tidigare, den är borta. Kan inte ens planera från morgon till kväll vad som ska göras. Hoppas att den kommer tillbaka.

Julklappar brukar jag vara bra på. Men nej - kan inte planera några inköp. Men det bir säkert jul ändå.

Sköt om er och kram till er som läser.

2 kommentarer:

  1. Kram tillbaka till dig vännen. Så fint det blir. Ta dagen som den kommer det är det bästa. Planera kan du göra längre fram.
    Kraaaaaam Annelie

    SvaraRadera