onsdag 31 december 2014

Ut 2014 In 2015

Så här på årets sista skälvande timmar finns bara en önskan. Och det är att det som hänt 2014 aldrig skulle ha hänt.

Tyvärr måste jag leva i nuet, och det mest fruktansvärda hände. Min älskade, älskade man fick ett liv i himlen och jag blev kvar på jorden.

Har aldrig någonsin trott att det kunde göra så ont som det verkligen gör. Kommer aldrig någonsin att säga till någon annan - det blir snart bättre. Istället kommer jag att kunna vara närvarande med en hjälpande hand eller en kram.

Jag vet att det blir bättre. Någonstans inom mig vet jag. Tyvärr är det ingen tröst i allt elände. Tröst är att vara närvarande här och nu. Att lära sig blicka bakåt, minnas alla ljuvliga tillfällen vi haft tillsammans, allt vi gjort tillsammans, alla resor, alla våra dagar vi delat med barn, barnbarn och goda vänner.

Det är det jag ska lära mig 2015. Att minnas med GLÄDJE, riktig glädje.

Jag ska lära mig att göra det jag vill, inte vad någon annan vill. Det var något Görgen började lära mig de år vi fick tillsammans.

Jag ska också försöka att hitta tillbaka till matlagning igen. Äter dåligt här hemma, tyvärr. Tycker det är tråkigt. Och jag kan ju inte ha gäster jämnt eller hur? Jag gillar att ha folk omkring mig, men jag måste hitta min egen vardag också.

Jag ska också försöka lära mig att planera igen. Det är fortfarande så att jag har svårt att planera längre bort än 1 dag. Alla tankar går åt olika håll och kan inte få ordning på planering. Jag måste försöka få lite mer ordning och reda på allt, men jag ska också LEVA NU.

I slutet av januari gör jag en resa, 14 dagar till Thailand. Det är blandade känslor att resa dit, vi tillsammans har aldrig längtat åt Asienhållet, samtidigt som jag vill upptäcka nya platser som inte är förknippade med min stora kärlek. Det kanske är ett steg i rätt riktning. Om nu något är rätt eller fel. Det är enbart min egen känsla som är det rätta. Det är jag som ska lära mig att leva ensam. Jag ska lära mig att inrätta mig i det nya livet. Jag ska försöka att se till att det blir ett liv som jag tycker är kul, avkopplande, stimulerande och berikande med alla nya upplevelser.

Att odla alla de nära och kära, vänner och bekanta som stått vid min sida 2014 - det är viktigt. Vad hade man varit utan dom? Ingenting. Att få uppleva att någon kommer när de vet att det är tungt, ser till att jag ler igen. Att någon ringer och får mig på andra tankar. Ett sms som ger styrka precis när mina ögon är totalt söndergråtna. Att försöka ge något tillbaka till alla dessa underbara människor - det är ett mål.

Min älskade man - ha ett gott nytt himmelsår. Jag ska göra det jag vet att du ville - leva livet, njuta och må bra. Gott Nytt 2015 och hälsa alla kompisar där uppe. Och glöm inte att fortsätta ge mig tecken på att finns med mig.

1 kommentar:

  1. Ha en skön resa och njut så gott du kan, vi får hoppas att 2015 blir ett bättre år för dig. Må så gott! Kram//Britt

    SvaraRadera