lördag 13 december 2014

13 december 2014

Går upp, äter frukost i ljusskenet.

Idag är det mitt hjärtas födelsedag. Hela min kropp skriker - jag vill ha dig här. Få krama dig, ge dig paket, sitta i soffan med lussefrukost och se på lucia på TV.

Att få tala om hur mycket jag älskar dig. Lösa melodikrysset tillsammans, lite förmiddagskaffe med dina älsklingskakor - smörformar och saffransbiskvier.

Tänk om man kunde vrida tillbaka tiden, få ha dig här just nu. Slippa sitta här med tårarna rinnande på kinderna. Slippa denna hemska saknad som värker så. Istället få njuta av en ny dag tillsammans.

Jag har trott att värken skulle avta, att de fina minnena skulle ta överhand. Men känslan av att bara överleva ökar och känslan av saknad ökar. Försöker att fylla tiden, men dessa stunder av tröstlöst gråtande tar överhand ibland. Förmodligen måste det ut, men det gör så fruktansvärt ont.

Idag orkar jag inte vara hemma. Annars är hemmet min bästa plats. Men just idag flyr jag iväg. Ska gå på julshow med bästa Lotta Källström som sjöng så vackert på din begravning. Tar ett hotellrum i natt för att slippa vara här hemma. Rätt eller fel, men känner att det blir en bra födelsedag - ett sätt att fira dig på. Tittar på fotot som alltid finns nära mig och ser att du ler. Hoppas att du tycker det blir bra.

Ska också försöka göra lite julklappsinköp. Alla våra barnbarn måste få paket av tomten. Jag skjuter upp inköpen hela tiden, men idag måste jag sätta fart om det ska bli klart till julafton.

Min älskade, älskade - ha en fin födelsedag där du är. Och du är med mig ikväll på julshowen. Du finns för alltid i mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar