tisdag 25 november 2014

Före och efter

Nu har jag bott i kappsäck i snart 3 veckor. Renoveringen pågår.







Det ska vara klart på fredag. Hoppas jag får flytta hem då. Ska inte klaga, gäststugan jag bor i är jättefin men den är inte mitt hem. Och stackars Nisse är så förtvivlad. Springer en massa okänt folk hemma hos honom och jag är inte hemma jag heller.

Har ni sett vilka snygga tapeter det fanns förr? Har inte valt liknande utan helt vitt med mörka golv. Tänkte att jag ska lägga ut lite efter-bilder när allt är färdigt. Fast det är nog ingen som läser här längre, när jag uppdaterar så sällan.

Hur mår jag? Skit om jag ska svara ärligt. Tycker att det är en fruktansvärd tid. Saknaden är så stor och det lackar mot jul. Tänk allt vi brukade göra - godis, korv, kakor etc. Inte alls detsamma att göra det själv. Sätta upp julgranen utomhus, plocka tallris att sätta belysningen i - jag vill göra - men jag önskar att han med stort H skulle vara med.

Kram till er alla, njut av dagen i dag man vet aldrig vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar