måndag 30 juli 2012

Härlig helg

Jag summerar en riktigt trevlig helg. Den inleddes i fredags med god mat och dryck tillsammans med maken.

På lördag morgon tog mannen i mitt liv och kopplade på släpkärran med skräp, for till tippen och lastade av. Själv tog jag hand om gräsmattan. Den behövde klippas. När maken återvänder från tippen var vädret mulet och ljummet. Vi bestämde oss för att åka till skogen. Några timmar senare återvänder vi hem, 30 liter kantareller rikare och rejält myggbitna. Det är sällan jag upplevt så mycket bett. Elaka var de små dj-larna. På kvällen kom bästa grannen Anette hit, vi åt tillsammans och drack gott förstås. En av få ljumma sommarkvällar inföll. Vi kunde sitta på altanen (den utan väggar) tills det började åska vid 22-tiden. Ett par riktiga smällar och sen hade det ovädret dragit förbi.

Söndagen ägnade vi åt trädgårdsskötsel och fönsterputs. Våra stora fönster ut mot vattnet kan man inte tvätta mellan rutorna utan att vara 2. Rutorna är så tunga, och av erfarenhet blir man klok. D v s när en ruta sprack, så lärde vi oss att vara båda när det ska putsas där. Maken och grannen gjorde en båtplats till en annan granne som bjöd oss på mat i går kväll.

Och nu skulle jag åkt och simmat men står över idag. Jag väntar på Wilma och Ebba som ska komma hit. Mamsen och papsen jobbar.

Ha en riktigt härlig dag! Kram till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar