fredag 20 juli 2012

Bloggtorka eller slö?

Nu har det gått lång tid sedan jag skrev något här. Jag har faktiskt inte haft lust, kanske lite trött på datorn som pajat och att jag inte fått över allt till den nya. Så kan det faktiskt vara.

Vad har hänt sen sist?

Jag har nu under flera veckor simmat 1000 meter varje morgon. En grannfru och jag åker iväg kl. 07.00 varje morgon. Så otroligt skönt.

En dag med lång skogspromenad var det förra onsdagen. Och ett gott resultat i svampkorgen blev det.
Den skörden får duga för att vara i juli. Kommer nog att bli en härlig svampsäsong som bara startat.

Lite styrelsemöten hit och dit har jag klarat av. Härlig umgänge med grannar och kompisar. Jobbsökarjakten pågår också. I lördags hjälpte vi till med matlagning till ett bröllop som ägde rum i skärgården, nämligen på en ö som heter Hasselö. Ett underbart ställe som måste få sig ett besök av oss vid annat tillfälle. Grattis Tobias och Jenny!

Barnbarn och barn har varit här några dagar. Vad ska man hitta på när vädret inte är det bästa för bad och sol? Jo vi hämtade sommargrannarnas barn också och så fick alla barnen baka. Vi fixade inbjudningar till alla grannar om ett sommarkafé. Ni må tro att barnen hade skoj och pengar tjänade de. 25 personer kom på fikat och fem barn tjänade drygt 100:- var. Snacka om att de var glada. Det måste bli en tradition.

Här ser ni buffébordet och kafépersonalen. De gjorde ett fantastiskt jobb!

I förrgår tog vi - jag, barn och barnbarn en sväng till Boxholm. Min morbror fyllde 94 år. Vilken krutgubbe han är. Tyckte dock att det i år märktes att han verkligen är gammal, men ändå still going strong. Sköter sitt hus och trädgård, kör bil och klättrar på stegar. Hujedamej!!!!
Här en bild på krutgubben, min kusin och mina tjejer med sina barn.

Nu måste jag sluta för den här gången. Herr strykjärn väntar på mig, och har väntat länge men nu ska ha få sig en omgång tillsammans med mig. Kram till er alla!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar