torsdag 26 juli 2012

Morgonpigg?

Jag är nog känd för att vara morgonpigg. Men idag var inte min morgon. Vi gick och la oss hyfsat, det brukar bli det när maken jobbar. Han går upp 04.40 varje morgon, så det är befogat. Men han hade glömt att köpa snarkmedicin. Oj, oj, oj vilka timmerstockar. Jag kunde inte somna. Tog kudde och täcke, gick till vardagsrummet, stängde dörren till sovrummet. Tror ni att det hjälpte? Neeeej.

Så det tog tid att somna i natt. Dessutom skulle jag åka med maken till Linköping för att hämta min bil. Den hade varit utlånad till yngsta dottern. Precis när det var dags att gå upp, ja då hade jag somnat ordentligt. Det positiva är att jag hinner en massa saker idag.

Väl hemma igen efter bilhämtningen, så hängde jag en maskin tvätt, la i nästa maskin, började plocka lite och sen var det dags för grannen och mig att åka till simhallen. 1.000 meter avverkade och inköp av färskt bröd till frukost nummer 2. Hem, en härlig kaffestund på altanen. Nu kommer det tråkiga. Jag måste ta en tur med snabeldraken och fixa till lite. Hemmet förfaller när vädret är fint, och jag håller på med gelékokning och diverse inläggningar.

Jag kanske tar mig en tupplur under dagen, känner att det kanske behövs. Kram till er alla! Nu kör jag på......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar