fredag 4 maj 2012

Tryckmätning

Igår när jag var på vårdcentralen för provtagning tog jag även blodtrycket. Jag är uppmanad att göra det några gånger innan nästa besök hos diabetessköterskan. Och med tanke på min yrsel så kanske det är bra. För ett par veckor sedan tog min väninna och mätte, då låg det på 130/90. För högt undertryck.

Igår i Tryckoteket (man tar blodtrycket själv) var det 155/130. Alltså skyhögt. Illa illa. Blev uppmanad att ta det i dag igen. Resultat: 155/112. Inte riktigt så illa men långt från bra. Jag som diabetiker ska visst ha 130/70 för att alla ska vara nöjda. En helt underbar undersköterska tog hand om mig idag och hon konstaterade att Tryckoteket inte är bra för mig. Det kan bli så för vissa. Hon fixade så jag fick vila lite till, och tog trycket på gammal hederligt vis. Resultat: 140/90. Jag ska absolut inte vara orolig. Ska tillbaka nästa vecka och ta det igen. Kanon för nu släpper oron.

Har tänkt mycket på min yngsta dotter nu på förmiddagen. I går jobbade hon under ett stort lopp i Linköping. Precis före målgång föll en 53-årig man ihop och dog. Hon gjorde hjärt/lungräddning tillsammans med flera personer. Hon mår inget vidare idag. Styrkekramar till henne.

Gräsänka som jag nu är i 3 dagar, så ska jag ta tag i min lunch. Får inget serverat här inte.... men mitt hjärta är så värd den korttripp han gör tillsammans med sina jobbarkompisar. Och när han kommer hem är jag ute på vift. Tyskland tillsammans med 2 vänninor. Here we come!!!!

Kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar