torsdag 10 maj 2012

Kvinnlig list

Nu harjag varit frånvarande på bloggen några dagar. 2 utav dagarna spenderade jag utomlands tillsammans med 2 gummor. Vi har skrattat, tjattrat, ätit, druckit, shoppat - oj vad skoj vi haft.

På resan hem stannade den danska tullpolisen vårt lilla ekipage. Nära ögat att vi fick lämna lite av bilens innehåll vid vägkanten. Hur mycket öl har ni? Har ni någon tobak? Sådana frågor beställde tullpolisen och så kollade de innehållet. Jag pratade förstås lite grann (jag var chaufför). Efter en stunds tjatande så fick vi åka vidare utan att ta bort något. Turen går vidare....

Väl tillbaka i Sverige så var även den tullpersonalen på alerten den här dagen. Vi blev stannade. Och när jag vevade ner rutan så kom frågan:

- Och var har damerna varit?

Snäll som man är svarade man ärligt. Varsågod och åk vidare. Pusst, vi fixade det. Inte för att vi hade så mycket för mycket, men ändå. Hjärtat slår några extra slag och tusen tankar far genom huvudet.

Idag ska jag åka och hämta lilla Stina som har ont i halsen. Hon får stanna hemma med mormor idag. Myspys och fint väder så att vi kan vara ute.

Kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar