lördag 12 maj 2012

Ensamkommande

Idag ska jag leverera mat till 120 ensamkommande flyktingar. Det mesta är klart, bara lite småplock och packa i matkassar. Ungdomarna ska träffas här i Motala för att prova på olika idrotter. Vi i Motala HK fick uppdraget att fixa till käket. Jag blev visserligen ensam om att leverera, maken tog bilen och for till vanliga jobbet för inventering. Tror att jag har det lättare än han, faktiskt.

I övrigt blir det en lugn lördag. Utomhustemperaturen är inte så skön precis, så vi får se om det blir lite gjort ute eller inne. Jag skulle behöva rensa lite ogräs. Igår kom jag på att något av det vackraste vi hade i vår trädgård var en buske med vit sky. Jag vet faktiskt inte vad den heter, men så otroligt vacker i blombuketter. Den finns nog inte mer. Liten tår rinner på kinden, grävskopan har nog gjort slut på den. Då måste jag väga för- och nackdelar. Bättre en fungerande avlopp än en vacker växt. Får leta lite för att hitta en ny växt. Det finns ju vissa fina blommor i gamla trädgårdar (vår trädgård från 1950-talet) som är svåra att få tag i. Ska kolla med min morbror i Boxholm. Det kan hända att det finns en sådan där, kanske kan få ta ett skott.

Nu önskar jag er alla en skön lördag. Kramas och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar