tisdag 19 augusti 2014

Förkylningstid

Då var det dags igen - en superförkylning har drabbat mig. Var på jobbet under förmiddagen i går, men det gick inte. Jag fick åka hem och lägga mig.

I fredags besökte jag det medium jag nämnde tidigare. En av de bästa saker jag gjort under det halvår som nu gått sedan min älskade lämnade jorden. Jag vill inte här redogöra för vad som hände, men det var helt enkelt så skönt. Bekräftelse på att det finns något efter det här jordelivet, det fick jag verkligen.

I helgen hade jag besök av Cilla med familj. Kräftfiske, god mat och dryck och umgänge. Så härligt, det ger mig så mycket energi. Allt i hennes pappas anda. Jag tror att vi alla njöt av helgen. Till och med deras hund Maja gick ihop med min Nisse (katten). Katten börjar att acceptera hunden. De kan vistas i samma rum.

Gott om kräftor var det i burarna. Det var kul, barnen tyckte det var jätteskoj och de åt så mycket. Härligt.

Nu har jag varit vaken i snart 2 timmar. Dags att sova igen. Har sovit sedan i går kl. 14.00, med bara små korta vakna stunder. Tror att det betyder att kroppen behöver sömnen för att bli frisk. Jag lyssnar på kroppstollen. Sova, sova = snart frisk.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar