fredag 25 januari 2013

Ängel

En ängel har fötts. Det är min kära vän som inte klarade sin kamp. Otroligt hårt slag att vakna och få beskedet, nu när vi trodde att en ljusning fanns.

Vad du betytt för mig är svårt att beskriva. Du har varit min kompis, extra-mamma, väninna, stödperson - kort sagt du har alltid funnits där. Vi har delat så många stunder. När barnen var små så var våra fikastunder utomhus och inomhus så värdefulla. Vi bakade, städade etc på förmiddagen- Sen tog vi våra barn och satt i trädgården eller vid isbanan i Bondebacka med picknick. Om inte vädret tillät utomhusaktivitet så var våra kök samlingsplatsen.

Lång innan ordet fredagsmys blev vanligt, så såg du alltid till att din familj hade härligt fredagsmys. Lite skaldjur, en hemlagad majonnäs och en god mjuk kaka hörde till era favoriter.

Otaliga gånger stöttade du och din familj MHK. Soppkvällar i klubbis - de är för evigt förknippade med dig. Så många timmar du och din familj ägnat klubben. Och skoj hade vi.

Orden tar slut för mig. Jag är så ledsen, hur ska då inte din familj må?

R.I.P vännen. Himlen har fått en ängel och vi på jorden har mist en. Sov gott!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar