söndag 28 oktober 2012

Gått i ide - nej!

Jag har inte gått i ide, fast man kan tro det. Länge sedan jag skrev något och ändå tycker jag inte att det händer något speciellt.

Dagarna består av jobbsökande, jobbsökande och hushållsarbete. Jag fortsätter mina morgonpromenader, simturer och mår bra av det. Var på kontroll för min diabetes och den var dock inte bra. Så om jag inte motionerat så hade nog läget varit riktigt allvarligt.

Nu får jag ta och tänka mer på kosten. Ökade tablettdoser och mätning av blodsocker flera gånger per dag för att få besked vad det är som påverkar mig negativt. Njurfunktionen börjar bli påverkad och det ska vi nu sätta stopp för. Det känns så konstigt att provvärdena inte är OK eftersom jag känner mig OK. Det är bara att acceptera faktum, försöka åtgärda och hoppas att det hjälper.

Lite föreningsjobb ägnar jag mig också åt. Det går trögt, svårt att få engagemang - men vi kommer att göra ett riktigt försök till kraftsamling. Vi startade med en klubbfest i går kväll, riktigt lyckat. Så vi kanske är på G.

Nu är det ju höstlov och då blir det besök av några barnbarn. Litet besök på Bill & Bulls lekland står på önskelistan. Det kan vi nog infria, jag tror dock inte att vi blir ensamma där.

Nu ska jag börja ta hand om blomkrukor som inte kommit in för vinterförvaring än. Sista chansen! För idag är det alldeles vitt utanför fönstret. Vacker, solig frostnupen morgon.

Sköt om er!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar