torsdag 27 september 2012

Hantverkare

Det finns många som är i min situation, nämligen mellan 2 jobb. Men det kan inte gälla hantverkare? Respekt för kunden verkar vara en bristvara hos vissa. Här går man och väntar, väntar och trampar. Han lovade att komma idag, men än så länge lyser han med sin frånvaro. Och eftersom det gäller omkoppling av vattnet här i huset så blir man ganska handikappad.

Sätta igång en tvättmaskin? Nej, för om han skulle dyka upp så måste tvätten avbrytas.
Baka? Nej för det blir för mycket disk som då kanske får stå och vänta.
Åka och handla? Nej för då dyker han väl upp......
Åka och ta ett nytt foto för körkortet? Nej kanske han kommer då
Besöka arbetsförmedlingen? Nej, inte åka härifrån, han kan ju dyka upp

Känns ganska frusterande, känns som allt jag vill göra blir fel så här i väntans tider.

Får väl ta tag i det jag minst gillar - herr strykjärn. Tvätten blir glad, sommarkläderna blir nerpackade och då har jag gjort någon nytta i alla fall.

I övrigt händer inte så mycket. Jobbar fortfarande 1 dag/vecka hos Holmen, söker lite jobb och letar på nätet efter nya jobb att söka. Nu när mörkret kommer känns det tungt att vara anställningslös. Men skam den som ger sig. Snart måste det lösa sig även för lilla mig.

Min daglig motion håller mig vid gott humör. Jag känner hur bra jag mår av den. Och jag känner mig ganska stolt. Motion minst 4 ggr/vecka sedan mitten av mars - det är bra gjort av mig. Börjar faktiskt känna det där behovet av motion som jag hört alla snacka om. Det måste vara bra.

Nu går jag en halvtrappa upp, tar tag i herrn (strykjärnet) och kör. I väntan på hantverkaren - ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar